ریل-آسانسور2

ریل آسانسور

ریل آسانسور

ریل های آسانسور Gerdau ریل های راهنمای خام نورد گرم هستند که برای مطابقت با مشخصات مشتری پردازش می شوند. گرداو گرچه به طور معمول برای مطابقت با استانداردهای ASTM A36 تولید می شوند، اما با درخواست مشتری قادر به دیدار با شیمی است. فروش قالب ها نمرات خاص سفارشی با مواد شیمیایی و ملزومات مکانیکی در صورت درخواست در دسترس قرار میگیرند. طول از 15 “تا 65” در دسترس هستند، طول های سفارشی نیز در دسترس هستند. برش اره به طول های کوتاه تر موجود است. آزمایشاتی از قبیل سختی، کشش، ریز شستشو، شامپاین، ماکرو در صورت درخواست در دسترس قرار میگیرند. پردازش ارزش افزوده اضافی مانند برش اره، ترشی و روغن و صاف کردن ماشین در دسترس است. عملیات حرارتی مانند نرمال سازی، خوی، LP Anneal، پوسته هم دما، رفع و خو، آنیل تسکین دهنده استرس.

سرویس کار ریل های آسانسور

به اجزای فلزی با مقطع T شکل که جهت هدایت کابین یا وزنه تعادل بکار برده می شود، ریل کابین یا ریل وزنه تعادل می گویند.

ریل های آسانسور قسمت ثابت آسانسور محسوب می شوند و سایر قطعات متحرک هستند و از حساس ترین قسمت ها می باشند و نقش بزرگی در عملکرد درست و صحیح کلیه تجهیزات آسانسور را به عهده دارند.
این ریل های مورد استفاده در برابر رطوبت و آب و هوای جغرافیایی منطقه مورد آزمایش قرار گرفته شده است و بهترین نوع آن برگزیده شده اند.

 

ریل-آسانسور1

فواصل سیم های شاقول از دیوارهای جانبی و محل ریل ها در تراز کلیه طبقات باید حتما کنترل شوند. اگر هر گونه جابجائی و تغییرات در عملیات ساختمان نیاز باشد این تغییرات به هماهنگی سرپرست عملیات ساختمانی باید صورت بگیرد. برای کنترل گونیا بودن ریل اسانسور، اندازه های چاه و قناس گیری چاه آسانسور به روش های زیر می توان اشاره نمود:

الف) برای کنترل گونیائی چاه با اندازه گیری فواصل لبه های کنار چاه از محور ستون هام ساختمانی به کمک سیم شاقول و یا با استفاده از کوچک ترین اندازه در هر واحد از طبقات می توان عمل کرد.

برای این منظور نقشه اولیه ای از ابعاد چاه قبل از شروع به نصب تجهیزات توسط نقشه کش آسانسوری تهیه می گردد. ابعاد و اندازه در این نقشه از نقشه سازه طرح یا برداشت مستقیم از محل در ساختمان صورت می گیرد. کنترل با انداختن یک یا دو سیم شاقول از بالای چاه در فاصله ۴۵ سانتی متری از دیوار آن و اندازه گیری و کنترل فاصله در هر یک از طبقات صورت گرفته می شود.

از بازشوهای چاه در تراز طبقات در محل های اندازه گیری آنها در چاه و در داخل چاهک و بالاسری، مقادیر انحراف مشخص خواهد می شود. پس از اندازه گیری و یادداشت کردن آنها در جدول مربوطه، کوچکترین اندازه در هر مقطع ابعاد چاه را تعیین خواهند کرد.

تست های آسانسور:

– بازدید چاهک آسانسور
-بازرسی از درب طبقات
– تست آسانسور
– بازرسی موتورخانه آسانسور
– کنترل تراز کف کابین با کف کلیه طبقات و همچنین حدفاصل کابین و درها

– تست زمان حرکت
– تست ترمز
– کنترل سرخوردگی سیم بکسل ها
– تست قفل درب طبقات آسانسور
– کنترل ترمز ایمنی یا پاراشوت
–  تست شالتر بالا و پایین
– تست عملکرد صحیح فن موتور
–  بالانس بودن کابین و وزنه تعادل
– تست کشش سیم بکسل ها يا شل شدگی و…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا